Canal ètic

Formula consultes o envia comunicacions internes d'informació sobre possibles il·lícits, irregularitats i no conformitats sobre accions o omissions que puguin constituir infraccions

El Canal Ético és el canal de comunicació interna de Grupo Moure 24, S.L. i les seves filials, Autonet Baleares, S.L., Petronet España, S.A.U. y Washnet Factory, S.L., (d’ara endavant, referenciats com a «GRUP MOURE») per formular consultes o enviar comunicacions internes d’informació sobre possibles il·lícits, irregularitats i no conformitats sobre accions o omissions que puguin constituir infraccions:

  1. Del dret de la Unió Europea.
  2. Penals o administratives greus o molt greus.
  3. Del dret laboral en matèria de seguretat i salut a la feina.
  4. De normatives aplicables a GRUP MOURE.

El Canal Ètic es basa, entre altres, en els principis de confidencialitat, bona fe i prohibició de represàlies, per la qual cosa es respectarà a cada moment els drets de les persones que es posin en contacte amb nosaltres.

La informació proporcionada a través d’aquest canal ha de ser precisa i relacionar-se exclusivament amb una acció o una omissió que podria ser una violació legal o una transgressió del nostre Codi General de Conducta.

La normativa garanteix que no es prendran represàlies contra les persones que facin servir el Canal Ètic de manera apropiada, sempre respectant els drets de les persones que es comuniquin amb nosaltres. Tot i això, també estableix sancions per a aquells casos en què es faci un ús inadequat, com la presentació d’informació falsa.

A través del Canal Ètic, és possible:

  1. Realitzar comunicacions per escrit.
  2. Realitzar comunicacions a través d’enregistraments de veu.
  3. Fer seguiment de comunicacions prèviament presentades (el Canal Ètic mantindrà la comunicació amb el denunciant mitjançant un codi únic emès pel Canal una vegada presentada la comunicació).

No es permet l’ús del Canal Ètic per a altres propòsits, incloent assumptes purament laborals que no impliquin violacions legals (com disputes interpersonals que no constitueixin assetjament o problemes amb les condicions d’ocupació), o reclamacions relacionades amb la gestió quotidiana dels serveis prestats per les empreses del Grup (per exemple, incidents en una estació de servei), que han de ser de incidents en una estació de servei.

Podeu obtenir més informació sobre la Ley 2/2023, de 20 febrero, reguladora de la protección de las personas que informen sobre las infracciones normativas y de la lucha contra la corrupción

Podeu consultar la política de privacidad en aquest enlace.